رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

تغییر رویه بی سروصدای اروپا | خرید گاز به روبل

  • کد خبر: ۱۰۷۲۳۲
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
تغییر رویه بی سروصدای اروپا | خرید گاز به روبل
رئیس دفتر نخست‌وزیر مجارستان فاش کرد با وجود اینکه چندین رهبر اروپایی علناً اعلام کرده‌اند که طبق درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گاز روسیه را به روبل نمی‌خرند، ۱۰ کشور اتحادیه اروپا در واقع با درخواست پوتین همراهی کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، گرگلی گولیاس، رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان، روز یکشنبه فاش کرد با وجود اینکه چندین رهبر اروپایی علناً اعلام کرده‌اند که طبق درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گاز روسیه را به روبل نمی‌خرند، ۱۰ کشور اتحادیه اروپا در واقع با درخواست پوتین همراهی کرده‌اند.

گرگلی گولیاس، رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان، گفت رهبران این کشور‌ها به این موضوع اعتراف نمی‌کنند تا به‌عنوان یک کشور "اروپایی خوب" شناخته شوند.

گولیاس گفت که مجارستان یک حساب یورو در "گازپروم بانک" روسیه باز کرده است که پرداخت‌های انجام‌شده را قبل از انتقال به تأمین‌کنندگان در روسیه به روبل تبدیل می‌کند.

این سیستم به خریداران اروپایی اجازه می‌دهد به درخواست پوتین که اواخر ماه مارس مطرح شد، مبنی بر اینکه کشور‌های "متخاصم" برای خرید گاز طبیعی روسیه به پول ملی روسیه روی آورند، عمل کنند.

وی در ادامه گفت: ۹ کشور دیگر هستند که از طرح پرداخت مشابهی استفاده می‌کنند، اما از آنجا که امروزه، ایده یک (کشور) اروپایی خوب بودن به این معناست که رهبران آن کشور چه در عرصه بین‌المللی و چه با مردم خود صادق نیستند، این ۹ کشور صادق نیستند و نمی‌گویند که همین کار را انجام می‌دهند.

این مقام مجارستان اضافه کرد: هیچ شکی در ذهن کسی وجود ندارد که کشور‌های واردکننده مواد خام از روسیه دقیقاً از همین روش برای پرداخت هزینه گاز روسیه استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست که گویلاس به کدام کشور‌های اتحادیه اروپا اشاره می‌کند.

غول انرژی روسیه موسوم به شرکت گازپروم پس از اینکه لهستان و بلغارستان هر دو از پرداخت به روبل خودداری کردند، عرضه گاز به این دو کشور را قطع کرد، اما گزارش هفته گذشته بلومبرگ، همان‌طور که گولیاس اشاره کرد، نشان می‌دهد که ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا قبلاً در گازپروم بانک حساب ایجاد کرده‌اند و چهار کشور نیز در واقع با استفاده از این مکانیسم هزینه گاز روسیه را پرداخت کرده‌اند.

مجارستان برای تمام واردات گاز خود به روسیه وابسته است و به همین دلیل با تحریم‌های اتحادیه اروپا که واردات این کالای حیاتی از روسیه را ممنوع کرده است، مخالفت کرده است.

گولیاس روز یکشنبه همچنین بر تعهد خود به واردات انرژی از روسیه و مخالفت با تحریم‌های بروکسل تأکید کرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->